Teatret Aveny-T er tilbage … sikke en overskrift … juhuuu!
Det glæder især mit store form-nørd-hjerte meget, for nu bliver det igen muligt at møde dette fantastiske logo igen og igen i annoncer, på plakater i det københavnske bybillede, mm. Den visuelle identitet er designet af designbureauet A2-graphic (danske Henrik Kubel og engelske Scott Williams) tilbage i 2000 og består bla. af det helt igennem pragtfulde og meget markante funktionalistiske T, der udstråler dramatik, dynamik, dybde … “et teater med kant” som teaterchef Jon Stephensen udtaler.
I et tidligere blogindlæg om layout ud fra dekomponerings-metoden, nævner jeg Aveny -T’s gennemgående sammenhæng mellem fotos og logo, hvor linjer i motivet følger hældningen på T’et. Herunder endnu et eksempel hvor kvindens hoved og skulder danner denne vinkel og bliver linket til logoet. Jeg er spændt på at se om Aveny-T fortsat vil lege med denne overlegne, bevidste layoutmetode.
Typografien er tegnet til Aveny T af A2-Type.