For nylig sad jeg ved et møde, hvor min kunde fortalte, at de var stoppet med at bruge deres pink farve som stor farveflade og hvid centreret tekst på forsiden af deres rapporter, efter at een af deres nærmeste konkurrenter havde sendt en rapport ud … med en forside bestående af en stor pink farveflade med hvid centreret tekst.

Et par dage efter ser jeg, på forsiden af weekendens avis, disse to annoncer for hhv Illum og Magasin … begge pink med hvid, centreret tekst. Hvordan kan det ske? Er det blot en uheldig tilfældighed eller er det mon aftalt?

Pink

 

Kan det mon være det kendte københavner-bageri Reinh van Hauen‘s iøjenfaldende pink markiser, med det centrerede hvide logo og tekst, der har mejslet sig fast i underbevidstheden?

Pink

 

Sidder du derude med gode bud på denne trends opståen eller har andre eksempler, vil jeg meget gerne høre dem …

2 Comments

  • Kan det være ligesom, når man vælger navn til ens barn. Man tror man er rimelig original og når de så kommer i pasning eller skole, er der ofte mange med det sammen navn!

    /Susanne

  • Ha, ha, ja det må da helt klart være tilfældet for annoncerne. Sikke en ubehagelig overraskelse det må have været.

    Hilsen fra Christina

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.