For en uge siden stillede jeg i et blogindlæg spørgsmål om den tilsyneladende nedadgående interesse i at udnytte årsrapporten som en lejlighed til at sætte fokus på virksomheden, dens produkter, værdier og interesser, mm.

Jeg har dog fundet denne fantastisk gennemarbejdede årsrapport fra Wanken, der får flere sanser i brug. Når man får en sådan tryksag i hånden, vil man først og fremmest være overbevidst om at virksomhed er pave stolt. Den er desuden en oplevelse for en række sanser; syns- og følesansen, og måske oven i købet lugtesansen?

Vinklen mellem de to H’er er et gennemgående designelement og præsenteres allerede på forsiden på bogbindsniveau og ned til mindste detalje som f.eks. søjlediagrammet.

Wanken årsrapport Helly Hansen

 

En udførlig argumentation af rapportens udseende samt billeder og film om den s tilblivelse kan læses og ses på Wankens hjemmeside.

Wanken årsrapport Helly Hansen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.