Jeg er meget begejstret for Golden Days-festivalerne og ikke mindst for de mange originale visuelle løsninger til promovering af denne årlige begivenhed.

(læs her min anmeldelse på KommunikationsForum)

I år stiller Golden Days skarpt på 50’erne, en tid der åbnede op for mange nye muligheder – på godt og ondt. På overfladen var det lykke med brun sovs og rock’n’roll-musik og på bagsiden atombomben og … med datidens briller på … farlig rock’n’roll-musik. Denne dobbelthed mellem det overfladiske liv i familien og verdens skyggeside, er fantastisk flot visualiseret i året visuelle identitet udarbejdet af Kontrapunkt.

De der bor i København og hovedstadsområdet kan nyde godt af de markante netto-gule plakater i bybilledet. Andre kan gå ind i presserummet på Golden Days hjemmeside og downloade til print.

Kontrapunkt Golden Days 50erne

 

Nu hvor jeg alligevel er ved temaet Golden Days Festivallerne, vil jeg benytte lejligheden til at vise udvalgte illustrationer fra tidligere års festivaller, alle udarbejdet af Kontrapunkt:

Her de meget karakteristiske, forunderlige og lidt absurde collage-skulpturer fra 2009 under temaet “Kroppen og dens præstationer”:

Kontrapunkt illustrationer Golden Days

Kontrapunkt Golden Days Illustration

 

Herunder temaet “Mellemkrigstiden” fra 2008, formidlet i en jazzet og frisindet collage med en bananskørtsklædt Josephine Baker i centrum (tv) og ud af den vulgære og sirligt symmetriske 1700-talskonstruktion drypper blodet som fra en overpyntet guillotine-collage til højre (temaet: “1700-tallet” fra 2010)

Kontrapunkt Golden Days Illustration

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.