Siden rejsekortets standere blev sat op, har jeg moret mig over at der stod hhv. ud og ind hele 2 gange lige over hinanden. Her er produktets helhed, når diverse displays er blevet samlet, ikke lige tænkt igennem. Ak ja, ikke videre elegant. Men jeg tabte for alvor kæben forleden, da jeg blev mødt af standere med hhv et stort grønt og et stort rødt klistermærke med budskabet nævnt for 3. gang, nu i en størrelse og i en farve som ikke kan overses.
Der findes ikke ord for hvor ærgerligt denne situation er. Ikke at en del af brugerne kræver ordentlig læsbarhed, men at der er gået på kompromis med læsbarheden i udviklingen af designet. Det er ikke interessant at tale om design som æstetik men derimod som brugervenlighed. Kan disse to dele mødes og sammen danne en helhed, er lykken gjort.
Måske nogen kan have gavn af at læse specialet om kreative metoder og brugerinddragelse i designprocessen af Helle Gehrt i linket? Den vil jeg ihverttilfælde kigge nærmere på …
Hej Christina,
Tak for henvisningen 🙂
Mvh Helle