Royal Unibrews Pilsner har fået ny flaske. DesignIt står bag udformningen. Labels er næsten identiske, hvilket gør det lettere primært at fokusere på formens forandring.
Jeg kom straks til at tænke på det elegante redesign af Irma-pigen i 2003, af grafisk designer Connie Lyst. Trods næsten samme kjole, frisure, sløjfe, kurv, mm. ændrede hun alligevel helt karrakter, blot ved at rette ryggen. Hun er ikke mere den usikre teenager der står som en stor undskyldning for sig selv, men en stolt ung dame, der ved hvad hun vil; Hun er seriøs og formidler nu kvalitet frem for at køre på sin nuttethedsfaktor.
Denne flaske har mere end fået ranket ryggen. Fra at have et slapt, pære-formet og neutralt korpus med opgivende, nedadhængende skuldre, har den fået markante, karrakterfulde linjer. “Bikini-toppen” er hevet op og ølmaven har ligeledes fået en opstrammer. Den lille prægning fremstår som en elegant tatovering, synlig men ikke anmasende.
Glæder mig meget til at mærke … og ikke mindst smage …
Læs evt. mere om denne ølfalske på DesignIt-linket herover eller på Markedsføring.