En verden af enzymer
I 2010 blev Danisco's reviderede visuelle identitet lanceret og udrullet worldwide. I tæt samarbejde med den interne marketingafdeling i Danisco, fik jeg mulighed for at udvikle den omfangsrige visuelle identitet fra analysefasen til designudvikling, implementering og formidling. Logo og designelementer samt hele det visuelle univers, farver mv. blev enten justeret eller skabt på ny og Danisco’s payoff: First you add knowledge …, gav inspiration til udformning og navngivning af det grafiske element; The Add, der blev et bærende element i fortællingen om en enzym- fremfor sukkervirksomhed.
Der blev udviklet en omfattende designguide, både som klikbar pdf og online med download af guidelines, elementer og templates. I mplementeringsfasen fungerede jeg desuden som rådgiver for grafikere på alle internationale sites – dels som facilitator på en opstartsworkshop i København, dels med feedback på løsninger og konkrete anbefalinger til indretning af bla. receptioner (eksempel herpå under kategorien Rumlig forståelse).
Een af de brochurer, som jeg selv udformede, var den orienterende ved lanceringen, og her kom brugen og forståelsen af designelementet "The Add" virkelig til sin ret på det transparente kalkepapir.