Eleverne er uddannelsen
I 2008 fik Roskilde Handelsskole en ny visuel identitet. Identiteten er først og fremmest fleksibel, så skolen både kan kommunikere som én samlet afsender samtidig med at de enkelte uddannelser kan fremhæve sig særskilt, da de differentierer sig tydeligt fra hinanden indholds- og målgruppemæssigt.
Den visuelle identitet danner et stærkt grafisk og meget fleksibelt univers bestående af en stram farvepalette og unik billedestil med brug af eleverne selv som modeller samt fleksible og konstruktive grafiske elementer som typografi og skemaer der indgår som en aktiv del af layoutet. Det var ønsket at bibeholde det eksisterende logo. Identiteten henvender sig primært til elever og forældre, sekundært til lærere, erhvervsliv og lokalpolitikere og den differentier sig tydeligt fra skolens mange konkurrenter i området.
Jeg har været med under hele forløbet, fra analyse til udvikling og ikke mindst udarbejdelse af designguide og implementering i fællesskab med kollegaer fra designbureauet Krogh&Co.